Forside » Gæsteindlæg

Sådan optimerer du din virksomheds timeregistrering

Rigtig mange virksomheder kører med timeregistrering. Dette er en lønangivelsesmetode som er populær af flere årsager. For det første, så viser den et stort niveau af tillid imellem medarbejdere og de overordnede. Med denne form for registrering har de ansatte nemlig stor frihed til selv at angive hvor meget de har arbejde og med hvad. For de loyale og veltilfredse ansatte er det nemlig et skulderklap og en større frihed. For det andet er det en smart løsning for chefen, som på denne måde kun betaler for netop de ydelser, som hans underordnede udfører.

At timeregistrere er egentlig et simpelt koncept; den givne ansatte sætter sig ned, udfører en arbejdsopgave, og skriver den derefter ind i systemet. Det vil sige at medarbejderen ikke arbejder under et på forhånd defineret tidspres. I stedet kan han eller hun tage sig lige præcis den tid, som vedkommende har brug for, for at løse opgaven på en tilfredsstillende måde. Når timerne er blevet registreret for en hel måned, er det chefens opgave, at sørge for, at timerne bliver registreret i lønsystemet.

 

Brug internettet til at optimere timeregistrering

Nu har den digitale udvikling også ramt timeregistrering. En registreringsform som før blev nøje bogholdt via nedskrivning med pen og papir, er nu pludselig blevet væsentligt optimeret via internettets mange muligheder. Timeregistreringen bliver på internettet konverteret til en app-lignende form, hvor de ansatte let og effektivt kan registrere deres arbejde og de timer som de har lagt i det. Denne funktion skærer betydeligt i den tid og det besvær, som timeregistreringen normalt indebærer. Læs mere om hvordan du kan bruge timeregistrering via en online app her.

Det smarte ved denne elektroniske form for timeregistrering er, at den skærer mellemleddene fra. Her er alle funktionerne nemlig samlet i én – i stedet for, at den ansatte først skal registrere, derefter skal angive timerne til chefen, som så skal sætte dem ind i lønsystemet, så foregår det hele på ét og samme sted. Her er det app’en som samler og registrerer timerne – det eneste man som lønmodtager skal gøre, er derfor at skrive sine timer ind via computeren. Dette sparer særligt chefen mange timers irriterende pillearbejde.

 

God timeregistrering kræver en god computer

Digitalisering er ved at finde sin vej ind på næsten alle former for arbejdspladser. Dette skylder den stadigt voksende anerkendelse af, at elektronikken kan hjælpe og aflaste os i rigtigt mange aspekter af vores hverdag. Dette gælder ikke kun i forhold til vores arbejdsliv, men også i forhold til hverdagen. Den eneste hage der er ved brugen af elektronik og internet på for eksempel kontoret er, at det fordrer en god bærbar pc. Computeren er nemlig selve udgangspunktet for at gå på nettet, sende mails og bruge apps. Computere er en fast del af inventaret på langt de fleste kontorer, men nogle steder halter stadig bagefter i forhold til dette. Er man et af de steder som endnu ikke har udstyret sine ansatte med en smart bærbar platform, er det dog bare at komme i gang.

PC’ere kan købes billigt, og man vil som virksomhedsejer helt sikkert ikke fortryde sin investering. I sidste ende vil den nemlig være både tids- og pengebesparende. Hvad end man ønsker at alle ens ansatte skal have en computer eller blot ønsker nogle få til deling på kontoret, så kan man med fordel foretage købet online. På internettet er der nemlig ofte gode tilbud som man ikke kan få i butikkerne. Se mere her og få et hurtigt og overskueligt overblik over, hvilke muligheder der er i forhold til køb af elektroniske platforme.

Tags

Skrevet d. 3 jul 2017 - Ingen Kommentarer

Skrevet af Kenneth Jørgensen

Comments are closed.