Forside » Gæsteindlæg

Sådan styrker du din virksomheds image

For at få et godt ry som troværdig og relevant virksomhed, kan det hjælpe, hvis virksomheden gør noget ud af den udadtil. Det kan være i form af lækre kvalitetsmøbler og pæn indretning. Designermøbler kan eksempelvis udstråle, at virksomheden er ambitiøs og målrettet, samt at der er styr på tingene. Det kan dog også have den modsatte effekt, hvis møblerne ikke passer til en seriøs virksomhed. Det afhænger meget af, hvilken slags virksomhed det er, og hvad man gerne vil udstråle. Et advokatfirma kan eksempelvis have et langt mørkt træbord og brune stole, der passer til, da det helst ikke skal være for iøjnefaldende, men stadig være pænt og elegant. Et PR-bureau, der har med mode og skønhed at gøre, kan for eksempel godt have lidt mere prangende møbler i farver og mønstre, da virksomheden skal udstråle kreativitet. Det er samtidig vigtigt at huske på, at møblerne også skal indrettes på en pæn måde, og skal signalere seriøsitet og autoritet frem for afslappethed. Det betyder noget for opfattelsen af en virksomhed, at indretningen giver en harmoni og et sammenspil, som afspejler virksomhedens mål og værdier. Et godt eksempel på klassiske designermøbler, finder man fra møbeldesigneren Hans J. Wegner. Møblerne er tidløse og elegante, og de fleste genkender et Wegnermøbel, når de ser det. Derudover er Wegnermøblerne komfortable at sidde i, eftersom Wegner gjorde meget ud af, at tage hensyn til den menneskelige ergonomi. Det komfortable ved et møbel er også afgørende for, at medarbejderne ikke får ondt i ryggen eller en dårlig holdning.

Bygningen giver et indblik i virksomhedens kerne

Bygningen, som virksomheden befinder sig i, siger også noget om, hvad det er for en virksomhed, man har med at gøre. Det er ofte bygningen eller virksomhedens hjemmeside, der giver det første indtryk, og skal fange kunder og samarbejdspartnere. Man bør derfor overveje, hvilken bygning man placerer sin virksomhed i. Oftest er en grå, faldefærdig bygning ikke særlig indbydende for eventuelle kunder og samarbejdspartnere. Det kan være, at der måske ikke er råd til at investere i bygningens udseende i første omgang. Det bør dog være en prioritering at investere i, at kunne have virksomheden i en pæn bygning, hvis man ønsker at fremstå som en seriøs virksomhed. Det er samtidig vigtigt, at have et klart og tydeligt skilt med navnet på firmaet på bygningen. Skiltets typografi og størrelse afhænger igen af, hvilken slags virksomhed der er tale om, og hvad man ønsker at signalere. Et stort, blinkende skilt i neon vil umiddelbart ikke signalere seriøsitet hos eksempelvis et advokatfirma, hvor skiltet bør være mere neutralt. Det kan derimod være tilfældet hos et tøjfirma, at et blinkende neonskilt signalerer noget kreativt og sjovt, som er det, virksomheden ønsker at signalere.

Tags

Skrevet d. 15 maj 2017 - Ingen Kommentarer

Skrevet af Michael

Jeg er webmaster på IT-Artikler.dk, har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg har altid interesseret mig for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.