Forside » Gæsteindlæg

Flere besøgende på dit website? Fem effektive råd

Er din virksomhed digital? Har I investeret i en webshop eller en hjemmeside, hvorfra jeres kunder kan købe eller indhente tilbud fra sofaen? Tal fra Dansk Erhverv viser, at danskerne i 2016 handlede for mere end 100 milliarder kroner, og ”kagen” forventes at vokse yderligere i de kommende år. Ønsker du at få fingrene i en del af den voksende nethandel, er en flot hjemmeside dog – desværre – ikke altid nok. Uden besøgende på og opmærksomhed omkring dit website kan dit digitale forretningseventyr hurtigt miste pusten. I denne artikel kigger vi på fem områder, du bør prioritere højt, hvis du ønsker mere trafik til din hjemmeside eller webshop.

Dit tekstindhold er alfa og omega

Du har sikkert hørt, at et billede siger mere end 1.000 ord, men dette ordsprog gør sig ikke nødvendigvis gældende, når det handler om at tilkæmpe sig en plads i rampelyset hos Google, der til stadighed er den væsentligste og primære trafikkanal, når det kommer til organisk trafik. De øverste placeringer får helt naturligt flere besøgende, men der findes faktisk ikke nogen eksakt opskrift på en topplacering. I forbindelse med søgemaskineoptimering (SEO) kommer du dog ikke uden om optimering af din hjemmesides tekstindhold. Google vægter kvalitetsindhold højt, hvorfor du altid bør forsøge at skabe mest mulig værdi for dine kunder med dine webtekster – selvfølgelig kombineret med en naturlig brug af relevante søgeord. Organisk trafik kommer ikke uden søgemaskineoptimeret indhold – læs mere her.

Retargeting – eksponer annoncer for tidligere besøgende

Retargeting er en af de mest omkostningseffektive markedsføringstyper. Denne teknik går i alt sin enkelthed ud på at vise annoncer for folk, som tidligere har vist interesse for dit produkt eller dit website og af den ene eller anden årsag endte med ikke at købe noget. Du kan eksempelvis målrette dine annoncer mod besøgende, der tilføjede varer til indkøbskurven, besøgte en bestemt side eller lignende.

Affiliate marketing kan være en rigtig god forretning

En ting er besøgende – en anden er relevante, købsparate besøgende. Mange virksomheder holder sig bevidst fra at bruge affiliates i deres markedsføring, men ikke desto mindre er denne form for marketing utrolig effektiv ift. at drive relevant trafik til et site. Der findes et hav af forskellige modeller for affiliate marketing, og du kan derfor som udgangspunkt selv bestemme, hvorvidt du betaler pr. lead, konvertering eller eksponering.

Glem ikke Google AdWords

Ingen guide til mere trafik uden Google AdWords. Googles egen annonceplatform er en uundværlig del af enhver strategi for digital markedsføring, og det er muligt at opnå imponerende resultater med en målrettet og optimeret annonce. AdWords har desuden den markante fordel, at du nemt kan tilpasse din annoncering, så dine reklamer kun vises på udvalgte søgeord og for foruddefinerede personer eller grupper.

Facebook – social markedsføring i øjenhøjde

Måske har du selv deltaget i en konkurrence på Facebook? I så fald har du sikkert ved selvsyn konstateret, hvor udbredt denne form for markedsføring er blandt danske virksomheder – og med god grund. Det er muligt at drive store mængder trafik til dit website via annoncering, konkurrencer eller fordelagtige tilbud på de sociale medier. Det er ligeledes muligt at målrette dine annoncer på Facebook mod personer med specificerede interesser, beskæftigelse eller forbindelser.

Tags

Skrevet d. 15 feb 2017 - Ingen Kommentarer

Skrevet af Michael

Jeg er webmaster på IT-Artikler.dk, har arbejdet inden for IT branchen i mange år. Siden blev oprettet som et fritidsprojekt, men blev meget hurtigt til mere end det, og tidskrævende. Jeg har altid interesseret mig for IT, og kan godt lide at hjælpe andre.

Comments are closed.